Opłaty za prowadzenie rachunku bankowego

Tutaj rozmawiamy o KZP.

Moderator: admin

113_AnnaN
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2024, o 09:04

Opłaty za prowadzenie rachunku bankowego

Post autor: 113_AnnaN »

Dzień dobry,
w jaki sposób księgujecie opłaty za prowadzenie rachunku bankowego w kasie? Na bieżąco z funduszu rezerwowego czy na koniec roku uchwałą pokrywacie koszty z funduszu rezerwowego?
mkzp.pl
Posty: 137
Rejestracja: 4 lut 2021, o 07:12
Kontakt:

Re: Opłaty za prowadzenie rachunku bankowego

Post autor: mkzp.pl »

113_AnnaN pisze: 12 mar 2024, o 12:26 Dzień dobry,
w jaki sposób księgujecie opłaty za prowadzenie rachunku bankowego w kasie? Na bieżąco z funduszu rezerwowego czy na koniec roku uchwałą pokrywacie koszty z funduszu rezerwowego?
Jeśli zajrzymy do ustawy o rachunkowości, to podstawowym prawem księgowania jest jego aktualność i niezwłoczność. Nasuwa się pytanie: jak odraczać księgowanie bieżących opłat (np. za prowadzenie rachunku bankowego)?
113_AnnaN
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2024, o 09:04

Re: Opłaty za prowadzenie rachunku bankowego

Post autor: 113_AnnaN »

U mnie w kasie funkcjonuje księgowanie na bieżąco wszelkich opłat bankowych bezpośrednio na podstawie wyciągu bankowego, ale słyszałam różne opinie. Dziękuję za odpowiedź
Anka
Posty: 10
Rejestracja: 24 mar 2015, o 14:29

Re: Opłaty za prowadzenie rachunku bankowego

Post autor: Anka »

Opłatę za prowadzenie rachunku bankowego oraz za przelewy dotyczące pożyczek księguję kasowo na podstawie wyciągu bankowego w powiązaniu z kontem kosztów systematycznie i chronologicznie. Na koniec roku przeksięgowuję na wynik finansowy.
Po przyjęciu sprawozdania finansowego dodatni bądź ujemny wynik finansowy przeksięgowuję na konto funduszu rezerwowego.
Gt_
Posty: 277
Rejestracja: 22 lut 2019, o 07:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Opłaty za prowadzenie rachunku bankowego

Post autor: Gt_ »

mkzp.pl pisze: 12 mar 2024, o 13:02
113_AnnaN pisze: 12 mar 2024, o 12:26 Dzień dobry,
w jaki sposób księgujecie opłaty za prowadzenie rachunku bankowego w kasie? Na bieżąco z funduszu rezerwowego czy na koniec roku uchwałą pokrywacie koszty z funduszu rezerwowego?
Jeśli zajrzymy do ustawy o rachunkowości, to podstawowym prawem księgowania jest jego aktualność i niezwłoczność. Nasuwa się pytanie: jak odraczać księgowanie bieżących opłat (np. za prowadzenie rachunku bankowego)?
:ugeek: Prawidłowo to na bieżąco! :-)

:idea: Proszę jednak pamiętać, że Pracodawca może refinansować koszty obsługi rachunku (nie ma tutaj obowiązku) a MOŻE pokrywać te koszty:
:arrow: z góry (przez coroczną darowiznę dla KZP,
:arrow: przez subwencję (opisany umową mechanizm finansowy, który wymaga wprowadzenia dodatkowego subkonta do prowadzenia tych rozliczeń i cyklicznego rozliczania),
:arrow: przez dotację przekazywaną na raz do roku, gdy opłacone przez KZP koszty są już znane (refinansowanie).

Księgowanie samego zdarzenia gospodarczego (kosztu), powinno odbywać się na bieżąco i adekwatnie do źródła pokrycia. Ale warto pamiętać, że w przypadku niezatwierdzonego sprawozdania finansowego mogą wystąpić przeksięgowania adekwatne do decyzji WZ.
Gt_
Posty: 277
Rejestracja: 22 lut 2019, o 07:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Opłaty za prowadzenie rachunku bankowego

Post autor: Gt_ »

Anka pisze: 21 mar 2024, o 08:30 Opłatę za prowadzenie rachunku bankowego oraz za przelewy dotyczące pożyczek księguję kasowo na podstawie wyciągu bankowego w powiązaniu z kontem kosztów systematycznie i chronologicznie. Na koniec roku przeksięgowuję na wynik finansowy.
Po przyjęciu sprawozdania finansowego dodatni bądź ujemny wynik finansowy przeksięgowuję na konto funduszu rezerwowego.
Gratuluję! Jedna z lepiej prowadzonych praktyk. :mrgreen:
ODPOWIEDZ