Strona 1 z 1

Zakres czynności KASJER / KSIĘGOWY - rozdział zadań

PostNapisane: 14 gru 2018, o 12:11
przez agasior
Witam,
poszukuję porady w zakresie wyraźnego rozdziału zadań/czynności dokonywanych na stanowisku KASJERA oraz stanowisku KSIĘGOWEGO w PKZP.
Dotychczas takiego rozdziału w kasie nie było, a w myśl obowiązującego rozporządzenia osoba prowadząca PKZP nie może być jednocześnie księgowym PKZP.
Chcemy dokonać zmiany zakresu obowiązków pracowników, ale dotychczas wydawało się, że:
- obowiązkiem Kasjera będzie obsługa członków Kasy, współpraca z Zarządem i bezpośrednia ewidencja wpłat indywidualnych u członków PKZP (czyli typowa analityka)
- a obowiązkiem Księgowego zbiorcze księgowanie kontach księgi głównej PKZP (czyli ogólnie syntetyka).
Planowana jest również zmiana planu kont i wdrożenie nowego oprogramowania do obsługi PKZP.

Dodam, że PKZP nie realizuje obrotu gotówkowego. Kasjer realizuje wszelkie przelewy za pośrednictwem konta bankowego.

Czy znajdę gdzieś wyraźny rozdział lub może jakąś podpowiedź jak rozdzielić zakresy czynności pomiędzy obydwa stanowiska? Czy powyższe myślenie jest poprawne, bo wydaje się, że Kasjer nie powinien mieć w ogóle do czynienia z kontami księgowymi niezależnie czy to syntetyka, czy analityka. Z kolei księgowy nie powinien mieć wglądu w dane osobowe członków PKZP, zatem jak realizować księgowanie analityczne na kontach członków?

Prośba o pomoc i/lub podpowiedź gdzie znajdę takie wyjaśnienia.
Wszelkie uwagi, również krytyczne, do rozważenia.

Re: Zakres czynności KASJER / KSIĘGOWY - rozdział zadań

PostNapisane: 8 sty 2019, o 15:33
przez JanT
Dzień dobry :)

Napisała Pani :
"Rozdział zadań/czynności dokonywanych na stanowisku KASJERA oraz stanowisku KSIĘGOWEGO w PKZP. [..]
PKZP nie realizuje obrotu gotówkowego. Kasjer realizuje wszelkie przelewy za pośrednictwem konta bankowego".

W związku z tym, że Kasy gotówkowej nie ma, to nie ma także stanowiska Kasjera/Kasjerki.
Wspomniane dwie osoby wykonują prace związane z prowadzeniem księgowości oraz (nazwijmy to) prace administracyjne.
Mogą Państwo podzielić obowiązki dla tych dwóch osób w sposób jak najbardziej dla Państwa wygodny.
Jedna z Pań realizuje (zakładam, że samodzielnie dokonuje) przelewy. Powinna mieć upoważnienie do tej czynności od Zarządu PKZP, ponieważ to w jego gestii jest realizacja przelewów. Księgowa (lub inna osoba) może je wykonywać tylko w imieniu Zarządu PKZP i na jego konkretne upoważnienie (najlepiej pisemne).

Pozdrawiam
JT