INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

Tutaj rozmawiamy o KZP.

Moderator: admin

MAGDAA
Posty: 48
Rejestracja: 17 lis 2020, o 14:24

INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

Post autor: MAGDAA »

Witam , zabierał się ktoś może za osobną instrukcję kancelaryjną dla KZP ??? I posiada jakiś przykład takiej instrukcji ???
AgataW
Posty: 39
Rejestracja: 19 lip 2019, o 23:07

Re: INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

Post autor: AgataW »

Czy chodzi Pani o statut KZP? bo nie słyszałam o instrukcji kancelaryjnej w KZP
MAGDAA
Posty: 48
Rejestracja: 17 lis 2020, o 14:24

Re: INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

Post autor: MAGDAA »

Każda KZP powinna posiadać osobną Instrukcję Kancelaryjną z tego co wiem .
AgataW
Posty: 39
Rejestracja: 19 lip 2019, o 23:07

Re: INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

Post autor: AgataW »

W ustawie o KZP nie ma nic wspominanego o instrukcji kancelaryjnej - gdyby Pani napisała co wg Pani taka instrukcja powinna zawierać
Gt_
Posty: 277
Rejestracja: 22 lut 2019, o 07:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

Post autor: Gt_ »

Każdy podmiot gospodarki narodowej działa sobie jak chce (wolność gospodarcza), chyba, że jest urzędem i zostało mu to narzucone (KPA, Ustawa o Narodowym Zasobie Archiwalnym itd., Rozporządzenie w sprawie Instrukcji Kancelaryjnej itd.)

KZP jest organizacją ekonomii społecznej (nie jest urzędem państwowym czy samorządowym ani innym podmiotem zobowiązanym do przestrzegania w.w. aktów) - więc - działa sobie jak chce, a tylko rachunkowość ma prowadzić zgodnie z zasadami Ustawy o rachunkowości, która nie narzuca instrukcji kancelaryjnej, ale musimy posiadać POLITYKĘ (ZASADY) RACHUNKOWOŚCI W KZP (dodam, że nie są one takie, lub nawet podobne do tych, co ma pracodawca, bez względu kim by nie był). :-)

Zatem KZP może INSTRUKCJI KANCELAYJNEJ nie mieć!!

Ale ponieważ jest to organizacja społeczna i co chwile nowy zarząd może mieć nowy pomysł na obieganie dokumentów - dobrze jest ten obieg usystematyzować i opisać. Jak przyjdzie kolejny zarząd, komisja rewizyjna czy pracownicy od pracodawcy - to będą wiedzieli co jest gdzie i jak będą chcieli coś poprawić, to zrobią to właśnie przez korektę tego dokumentu.

Instrukcja jest dokumentem operacyjnym, a nie stanowiącym, więc uchwala, zatwierdza i wdraża go sam Zarząd, a nie Walne Zebranie. Jednak sama IK nie może dodawać lub zmieniać kompetencji czy to organów czy osób z obsługi, tworzyć nieuprawniony lub nieautoryzowany dostęp do danych, ograniczać taki dostęp, czy powodować istotny wzrost kosztów operacyjnych. (Staramy się być jak najtańsi dla pracodawcy). Dlatego często uzupełniana jest o obieg również dokumentów ELEKTRONICZNYCH lub wręcz faworyzuje taką formą - poprzez skanowanie na punkcie wejścia i dalej już obrót elektroniczny. Ponadto może pomóc w porządkowaniu dokumentacji archiwalnej (tej kategorii A - do której należą m.in. statuty, uchwały czy protokoły, a także mogą być do niej zaklasyfikowane dokumenty i dane osób ważnych w ocenie historyków lub dziejów Polski np. wniosek o członkostwo jakiegoś znanego Polaka - o tym zadecyduje kiedyś Archiwum Państwowe).

Instrukcja Kancelaryjna i Archiwalna POMAGA - ale obowiązkowa nie jest!

A o tym co ma zwierać...

Najprościej - jakie typowe dokumenty powstają lub trafiają do KZP (jakie zawierają dane), co się z nimi może podziać (do kogo trafiają, przez kogo przechodzą) oraz co się z nimi kiedyś stanie (archiwum i brakowanie).

powodzenia

Gt_
ODPOWIEDZ