PKZP a JRW
Moderator: admin
PKZP a JRW
Czy dokumentacja PKZP powinna być prowadzona zgodnie z obowiązującą w zakładzie pracy instrukcją kancelaryjną? Czy należy przewidzieć w jednolitym rzeczowym wykazie akt symbol, hasło klasyfikacyjne, kategorię archiwalną dla tego rodzaju akt?
Re: PKZP a JRW
Proszę podać, czy mówimy o kasie w jednostce budżetowej czy w komercyjnym przedsiębiorstwie ?
Re: PKZP a JRW
Kasa w jednostce budżetowej, w której wdrożona jest IK
Re: PKZP a JRW
PKZP jest w pełni samodzielną jednostką (niezależną od zakładu pracy), ale w budżecie traktuje się ją zazwyczaj jako jedną z części samej jednostki.
Patrząc literalnie na rozporządzenie, to zakład pracy nie powinien w żadnej mierze ingerować w PKZP z wyjątkiem sprawowania nadzoru nad wydelegowanymi tam pracownikami (do obsługi księgowej, kasowej i prawnej - ma prawo ich kontrolować, sprawdzać czy zlecona praca jest wykonywana zgodnie z obowiązującymi zasadami danego stanowiska pracy). Instrukcja Kancelaryjna obowiązująca w zakładzie pracy może obowiązywać w PKZP tylko gdy zarząd PKZP się z tym zgodzi (lub też gdy mowa jest o tym w statucie PKZP).
Czyli czy IK będzie stosowana w PKZP decyduje sama PKZP.
"Czy należy przewidzieć w jednolitym rzeczowym wykazie akt symbol, hasło klasyfikacyjne, kategorię archiwalną dla tego rodzaju akt?"
Jeżeli PKZP zgadza się na IK to stosujemy się do niej, ale równie dobrze można w samym PKZP stworzyć własną IK.
Wtedy jedynie ustalić warunki współpracy Zakładu pracy z PKZP (najlepiej w umowie między tymi podmiotami), takie rzeczy jak np. sposób składowania przez PKZP część swojej dokumentacji w archiwum zakładu pracy; (należałoby wtedy ustalić w jaki sposób, jak oznakowana i gdzie ta dokumentacja będzie składowana, tak aby można było w szybki sposób do niej dotrzeć.
Pozdrawiam
jt
Patrząc literalnie na rozporządzenie, to zakład pracy nie powinien w żadnej mierze ingerować w PKZP z wyjątkiem sprawowania nadzoru nad wydelegowanymi tam pracownikami (do obsługi księgowej, kasowej i prawnej - ma prawo ich kontrolować, sprawdzać czy zlecona praca jest wykonywana zgodnie z obowiązującymi zasadami danego stanowiska pracy). Instrukcja Kancelaryjna obowiązująca w zakładzie pracy może obowiązywać w PKZP tylko gdy zarząd PKZP się z tym zgodzi (lub też gdy mowa jest o tym w statucie PKZP).
Czyli czy IK będzie stosowana w PKZP decyduje sama PKZP.
"Czy należy przewidzieć w jednolitym rzeczowym wykazie akt symbol, hasło klasyfikacyjne, kategorię archiwalną dla tego rodzaju akt?"
Jeżeli PKZP zgadza się na IK to stosujemy się do niej, ale równie dobrze można w samym PKZP stworzyć własną IK.
Wtedy jedynie ustalić warunki współpracy Zakładu pracy z PKZP (najlepiej w umowie między tymi podmiotami), takie rzeczy jak np. sposób składowania przez PKZP część swojej dokumentacji w archiwum zakładu pracy; (należałoby wtedy ustalić w jaki sposób, jak oznakowana i gdzie ta dokumentacja będzie składowana, tak aby można było w szybki sposób do niej dotrzeć.
Pozdrawiam
jt