Dzień dobry,
Zgodnie z ustawą o kasach :art 43.8 Pracodawca, u którego funkcjonuje KZP przetwarza dane osobowe, o których mowa w ust.2, w celu świadczenia KZP pomocy, o której mowa art 6 ust.1 pkt 4-8. Nasz pracodawca przekazuje do Archiwum Państwowego dokumentację kadrową i księgową do zniszczenia, jako Kasa chcemy dołączyć swoją jednak Archiwum Państwowe żąda wykreślenia naszej dokumentacji z zakładowego Jednolitego, Rzeczowego Wykazu Akt, który stanowi podstawę do przekazania dokumentacji do Archiwum. Jednocześnie proponuje stworzenia kasowego Wykazu Akt bez uzgadniania z Archiwum Państwowym. Czy zasadnie?
niszczenie dokumentacji
Moderator: admin
Re: niszczenie dokumentacji
W świetle Art. 43 ust. 8 oraz ust. 2 pracodawca przetwarza dane osobowe "w celu świadczenia pomocy". To, że są one wywołane w ustawie o kzp nie zmienia faktu, że pracodawca bardzo często przetwarza te same dane, nawet kiedy nie funkcjonuje u niego kzp. Rzeczywiście dokumentacja Pracodawcy i dokumentacja KZP to dwa odrębne zbiory akt, stąd Archiwum Państwowe raczej wie co proponuje... Tak sformułowane podejście wydaje się być korzystne dla KZP, które samodzielnie zarządza swoim archiwum uwzględniając ograniczenia ustawowe wynikające z naszej ustawy o kzp.