Dzień dobry,
Reprezentuję małą PKZP (poniżej 50 członków). Od niedawna zajmuję się księgowością w kasie, ale jak to życie pokazuje zajmuję się praktycznie całokształtem działalności kasy. Jestem na etapie porządkowania spraw kasy oraz uzupełniania i aktualizowania dokumentacji. Szukam pomysłów na maksymalne uproszczenie dokumentacji. Czy mają Państwo jakieś przykłady co można uprościć w takiej kasie? Czy np. można połączyć/zlikwidować jakieś dokumenty? Przykładowo czy można umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych zaimplementować jako rozdział w umowie pomiędzy KZP a pracodawcą?
Uproszczenia w PKZP
Moderator: admin
Re: Uproszczenia w PKZP
Witam,
co do umowy Powierzenia Przetwarzania danych osobowych i tak i nie
Umowa powierzenia przetwarzania danych powinna być zawierana (co do zasady) na czas określony, natomiast umowa PKZP - Pracodawca może być umową bezterminową. O ile jakieś szczególne przepisy nie zostaną zmienione to jest na tyle ogólna, że najczęściej nie ma potrzeby jej zmieniać. Ponadto akurat w przypadku tej umowy o przetwarzanie danych łatwiej zastosować gotowe wzory umów wypracowane przez wiodące kancelarie niż przekształcać dwie umowy w jedną trochę na siłę.
Co do reszty dokumentów - to jeśli uzyska się od członków zgodę na świadczenie usług drogą elektroniczną wiele z dokumentów można tworzyć i generować w dobrym systemie informatycznym, ostatecznie drukując i podpisując jedynie kluczowe dokumenty (informatyzacja i automatyzacja) - co wyraźnie przyspiesza np. sporządzanie dokumentów sprawozdawczych czy wniosków.
Powodzenia
Gt_
co do umowy Powierzenia Przetwarzania danych osobowych i tak i nie
Umowa powierzenia przetwarzania danych powinna być zawierana (co do zasady) na czas określony, natomiast umowa PKZP - Pracodawca może być umową bezterminową. O ile jakieś szczególne przepisy nie zostaną zmienione to jest na tyle ogólna, że najczęściej nie ma potrzeby jej zmieniać. Ponadto akurat w przypadku tej umowy o przetwarzanie danych łatwiej zastosować gotowe wzory umów wypracowane przez wiodące kancelarie niż przekształcać dwie umowy w jedną trochę na siłę.
Co do reszty dokumentów - to jeśli uzyska się od członków zgodę na świadczenie usług drogą elektroniczną wiele z dokumentów można tworzyć i generować w dobrym systemie informatycznym, ostatecznie drukując i podpisując jedynie kluczowe dokumenty (informatyzacja i automatyzacja) - co wyraźnie przyspiesza np. sporządzanie dokumentów sprawozdawczych czy wniosków.
Powodzenia
Gt_