Strona 1 z 1

pieczątka

: 31 lip 2014, o 06:07
autor: pkzprydułtowy
witam
Pracodawca odmówił wykonania dla PKZP pieczątki, twierdząc że mamy na to swoje środki (fundusz rezerwowy?). Jesteśmy Kasą utworzoną z dwóch oddziałów, mamy wspólny statut, każdy z oddziałów ma swoją pieczątkę, każdy oddział ma swój rachunek bankowy ale potrzebujemy pieczątki ogólnej z adresem zakładu w którym działamy.

Re: pieczątka

: 10 sie 2014, o 18:52
autor: Ania
Fundusz rezerwowy na pewno nie jest do tego.
Każdy z oddziałów powinien pokryć część środków np. proporcjonalnie do ilości członków. Może związku zawodowe pomogą w negocjacjach.

Re: pieczątka

: 29 sie 2021, o 23:06
autor: sabses
Przepraszam że odświeżam, ale mam podobną sytuację tylko inaczej wygląda prawo. Czy ktoś powie mi jak to zrobić?

Re: pieczątka

: 13 wrz 2021, o 10:25
autor: AgataW
Pracodawca może pokryć koszty pieczątki ale nie musi - pracodawca może wliczyć w koszty uzyskania przychodu taką pieczątkę (jest to często dobry argument dla pracodawcy)
Czy możecie sfinansować pieczątkę z funduszu rezerwowego to zależy do Waszego statutu - jeżeli Pracodawca nie będzie chciał sfinansować pieczątki a nie macie możliwości sfinansować pieczątki z funduszy rezerwowego to Walne może zadecydować aby jakiś fundusz celowy - który pozwoliłby na takie zakupy.

Re: pieczątka

: 15 wrz 2021, o 14:03
autor: Gt_
Pracodawca MA obowiązek pokryć koszt wykonania pieczątki! (przynajmniej jeszcze przez chwilę :p)

Elementem prawidłowej obsługi prawnej KZP jest dopełnienie czynności formalno-prawnych, które kasa jest zobowiązana przeprowadzić. Są to m.in. stworzenie statutu, wybór organów, czy właśnie wyrobienie pieczątki, którą jeszcze przez chwilę będzie KZP się posługiwała.
Wkrótce (tj. po 10.10.2021 r.) jednak wymóg pieczątki zniknie, a wtedy zniknie też obowiązek pracodawcy w tym względzie.

Z funduszu rezerwowego nie wolno finansować działań, które nie zostały przewidziane w statucie.

Nie jest to fundusz OBROTOWY, jak mylnie wiele kas (a raczej księgowych) przyjmuje. Jest to fundusz zabezpieczenia, w przypadku wystąpienia STRATY (np. ze względu na niespłacenie pożyczki przez zmarłego członka) lub SZKODY (np. ze względu na niezrefundowanie kosztów bankowych, których na szkodę KZP nie zwrócił zobowiązany do tego (jeszcze do 10.10.2021 r.) - pracodawca)!!!

Fundusz celowy np. fundusz obsługi KZP - może takie zadania realizować, ale wtedy należy określić mechanikę finansową jego uzyskiwania, rozliczania i działania. Musi być wpisany w statut i zatwierdzony przez Walne razem z wytycznymi dla zarządu jaką kwotą może dysponować na tego typu wydatki, co się dzieje gdy środków brakuje lub gdy wydatek przekracza środki. Jak jest księgowany itd. kto się rozlicza z tych pieniędzy merytorycznie, a kto i kiedy te działania kontroluje i sprawozdaje (komisja rewizyjna --> WZC) :-)

Powodzenia
Gt_