Pracodawca MA obowiązek pokryć koszt wykonania pieczątki! (przynajmniej jeszcze przez chwilę :p)
Elementem prawidłowej obsługi prawnej KZP jest dopełnienie czynności formalno-prawnych, które kasa jest zobowiązana przeprowadzić. Są to m.in. stworzenie statutu, wybór organów, czy właśnie wyrobienie pieczątki, którą jeszcze przez chwilę będzie KZP się posługiwała.
Wkrótce (tj. po 10.10.2021 r.) jednak wymóg pieczątki zniknie, a wtedy zniknie też obowiązek pracodawcy w tym względzie.
Z funduszu rezerwowego nie wolno finansować działań, które nie zostały przewidziane w statucie.
Nie jest to fundusz OBROTOWY, jak mylnie wiele kas (a raczej księgowych) przyjmuje. Jest to fundusz zabezpieczenia, w przypadku wystąpienia STRATY (np. ze względu na niespłacenie pożyczki przez zmarłego członka) lub SZKODY (np. ze względu na niezrefundowanie kosztów bankowych, których na szkodę KZP nie zwrócił zobowiązany do tego (jeszcze do 10.10.2021 r.) - pracodawca)!!!
Fundusz celowy np. fundusz obsługi KZP - może takie zadania realizować, ale wtedy należy określić mechanikę finansową jego uzyskiwania, rozliczania i działania. Musi być wpisany w statut i zatwierdzony przez Walne razem z wytycznymi dla zarządu jaką kwotą może dysponować na tego typu wydatki, co się dzieje gdy środków brakuje lub gdy wydatek przekracza środki. Jak jest księgowany itd. kto się rozlicza z tych pieniędzy merytorycznie, a kto i kiedy te działania kontroluje i sprawozdaje (komisja rewizyjna --> WZC)
Powodzenia
Gt_