Strona 1 z 1

INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

: 18 mar 2022, o 12:55
autor: MAGDAA
Witam , zabierał się ktoś może za osobną instrukcję kancelaryjną dla KZP ??? I posiada jakiś przykład takiej instrukcji ???

Re: INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

: 29 mar 2022, o 09:45
autor: AgataW
Czy chodzi Pani o statut KZP? bo nie słyszałam o instrukcji kancelaryjnej w KZP

Re: INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

: 29 mar 2022, o 11:59
autor: MAGDAA
Każda KZP powinna posiadać osobną Instrukcję Kancelaryjną z tego co wiem .

Re: INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

: 31 mar 2022, o 07:02
autor: AgataW
W ustawie o KZP nie ma nic wspominanego o instrukcji kancelaryjnej - gdyby Pani napisała co wg Pani taka instrukcja powinna zawierać

Re: INSTRUKCJA KANCELARYJNA W KZP

: 31 mar 2022, o 14:36
autor: Gt_
Każdy podmiot gospodarki narodowej działa sobie jak chce (wolność gospodarcza), chyba, że jest urzędem i zostało mu to narzucone (KPA, Ustawa o Narodowym Zasobie Archiwalnym itd., Rozporządzenie w sprawie Instrukcji Kancelaryjnej itd.)

KZP jest organizacją ekonomii społecznej (nie jest urzędem państwowym czy samorządowym ani innym podmiotem zobowiązanym do przestrzegania w.w. aktów) - więc - działa sobie jak chce, a tylko rachunkowość ma prowadzić zgodnie z zasadami Ustawy o rachunkowości, która nie narzuca instrukcji kancelaryjnej, ale musimy posiadać POLITYKĘ (ZASADY) RACHUNKOWOŚCI W KZP (dodam, że nie są one takie, lub nawet podobne do tych, co ma pracodawca, bez względu kim by nie był). :-)

Zatem KZP może INSTRUKCJI KANCELAYJNEJ nie mieć!!

Ale ponieważ jest to organizacja społeczna i co chwile nowy zarząd może mieć nowy pomysł na obieganie dokumentów - dobrze jest ten obieg usystematyzować i opisać. Jak przyjdzie kolejny zarząd, komisja rewizyjna czy pracownicy od pracodawcy - to będą wiedzieli co jest gdzie i jak będą chcieli coś poprawić, to zrobią to właśnie przez korektę tego dokumentu.

Instrukcja jest dokumentem operacyjnym, a nie stanowiącym, więc uchwala, zatwierdza i wdraża go sam Zarząd, a nie Walne Zebranie. Jednak sama IK nie może dodawać lub zmieniać kompetencji czy to organów czy osób z obsługi, tworzyć nieuprawniony lub nieautoryzowany dostęp do danych, ograniczać taki dostęp, czy powodować istotny wzrost kosztów operacyjnych. (Staramy się być jak najtańsi dla pracodawcy). Dlatego często uzupełniana jest o obieg również dokumentów ELEKTRONICZNYCH lub wręcz faworyzuje taką formą - poprzez skanowanie na punkcie wejścia i dalej już obrót elektroniczny. Ponadto może pomóc w porządkowaniu dokumentacji archiwalnej (tej kategorii A - do której należą m.in. statuty, uchwały czy protokoły, a także mogą być do niej zaklasyfikowane dokumenty i dane osób ważnych w ocenie historyków lub dziejów Polski np. wniosek o członkostwo jakiegoś znanego Polaka - o tym zadecyduje kiedyś Archiwum Państwowe).

Instrukcja Kancelaryjna i Archiwalna POMAGA - ale obowiązkowa nie jest!

A o tym co ma zwierać...

Najprościej - jakie typowe dokumenty powstają lub trafiają do KZP (jakie zawierają dane), co się z nimi może podziać (do kogo trafiają, przez kogo przechodzą) oraz co się z nimi kiedyś stanie (archiwum i brakowanie).

powodzenia

Gt_