Strona 1 z 1
opłata za szkolenie
: 13 maja 2015, o 07:36
autor: centrum
Witam
Czy jeżeli członkowie zarządu wraz z księgową chcieliby skorzystać ze szkolenia - fundusze mogą być "zaczerpnięte" z funduszu rezerwowego? Czy powinien je pokryć pracodawca?
Miłego dnia
Re: opłata za szkolenie
: 15 maja 2015, o 10:09
autor: shamian
centrum pisze:Witam
Czy jeżeli członkowie zarządu wraz z księgową chcieliby skorzystać ze szkolenia - fundusze mogą być "zaczerpnięte" z funduszu rezerwowego? Czy powinien je pokryć pracodawca?
Miłego dnia
Przyłączam się do pytania powyżej. Kto płaci za szkolenie członka Zarządu ? Bo wydaje mi się że nie może to być płacone
z żadnego z funduszy PKZP.
Re: opłata za szkolenie
: 20 maja 2015, o 07:45
autor: Kasjer
Zgodnie z zapisami Rozporządzenia w sprawie PKZP żaden z funduszy kasy nie może być przeznaczany na wydatki bieżące. Aczkolwiek w praktyce można spotkać w statutach zapisy typu, że środki finansowe z funduszu rezerwowego przeznaczane są np. na opłaty za prowadzenie rachunku w banku. Teoretycznie zakład pracy powinien takie wydatki pokrywać, w praktyce jednak jest inaczej. Reasumując, jeżeli statut PKZP przewiduje takie wydatki ze środków własnych kasy to znaczy, że za szkolenie można zapłacić np. z funduszu rezerwowego. Statut zatwierdzają członkowie kasy, więc tym samym zgadzają się na tego typu wydatki. Jeżeli w statucie takiego zapisu nie ma, to należy zwrócić się do pracodawcy z prośbą o sfinansowanie kosztów szkolenia. Przy czym warto wcześniej zajrzeć do umowy między PKZP a zakładem pracy, która powinna określać jakie koszty pokrywa pracodawca.