skreślenie z listy członków

Tutaj rozmawiamy o KZP.

Moderator: admin

MBL
Posty: 55
Rejestracja: 30 wrz 2021, o 05:51

skreślenie z listy członków

Post autor: MBL »

Jak realizujecie obowiązek art. 13 ustawy o kzp, chodzi mi o ten fragment "uchwała o skreśleniu z listy członków kzp jest doręczana członkowi kzp wraz z uzasadnieniem". Czyli na każdym posiedzeniu Zarządu, Zarząd powinien podjąć tyle uchwał ile wpłynęło wniosków osób rezygnujących z członkostwa w kasie a następnie napisać pismo do każdej z nich, że "w dniu tym i tym został Pan skreślony z listy członków..." i dołączyć ksero uchwały?
lukas_drill
Posty: 12
Rejestracja: 18 sty 2023, o 09:43

Re: skreślenie z listy członków

Post autor: lukas_drill »

Wydaje mi się, że wystarczy sama uchwała, bo w niej - dajmy na to - w paragrafie 1 napiszemy, że np: "na pisemny wniosek złożony w dniu .... skreśla się Pana X z listy członków KZP". Można dodać, że wkłady członkowskie, po potrąceniu ew. zadłużenia, zostaną przelane na podane we wniosku konto bankowe...
Tym samym w paragrafie uchwały jest uzasadnienie.
Ksero można dać zainteresowanemu, zasłaniając pozostałe osoby znajdujące się w uchwale - tak ja to widzę. Staramy się nie przesadzać i działać w ramach zapisów Ustawy jak najprościej :)
magda0107
Posty: 1
Rejestracja: 31 maja 2023, o 19:29

Re: skreślenie z listy członków

Post autor: magda0107 »

A co w przypadku, gdy ktoś nie płaci składek, nie zrezygnował z kasy i jest emerytem lub zmienił zakład pracy. Słowem nie złożył wniosku o rezygnację z członkostwa i nie odebrał wkładów a minęło 6 lub nawet 10 lat
Gt_
Posty: 259
Rejestracja: 22 lut 2019, o 07:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: skreślenie z listy członków

Post autor: Gt_ »

Szanowni Państwo - zaczynacie od końca :twisted:
- od pisma do człeka, a nie od początku - od tego z czego to pismo ma wynikać. :lol:

Aby móc poprawnie realizować obowiązek m.in. z art. 13 ustawy o KZP wpierw w statucie należ wypełnić zapisy z art. 15 ust. 1 pkt. 6) "tryb i sposób podejmowania uchwał, w tym wykorzystania środków komunikacji elektronicznej w głosowaniach na posiedzeniach organów KZP oraz poza nimi;" :ugeek:

:idea: Każdą decyzję wymaganą w formie uchwały powinna dokumentować odrębna uchwała danego organu.
Sposób rejestrowania, nazywania, numerowania lub innego ewidencjonowania uchwał dla poszczególnych organów lub łącznie - JEST DOWOLNY (nie został narzucony ustawą) - ale należy zawrzeć go w STATUCIE KZP. Jeśli ustalimy tam, np. że w danym trybie podejmowania uchwał (załóżmy procedowania zdalnego posiedzenia zarządu KZP), pewne uchwały (załóżmy te o skreśleniu członka) mogą być głosowane, podejmowane (gdy decyzja jest samoistna), zatwierdzane (gdy jest wniosek np. członka), bądź uchylane (gdy wpłynął uzasadniony, uznany przez zarząd sprzeciw), uzasadniane i ewidencjonowane łącznie po spełnieniu określonych kryteriów (załóżmy, że tym kryterium będzie jednomyślność głosujących członków) - to oczywiście możemy to realizować w taki sposób. Efektem może być wręcz blankietowy wydruk z systemu elektronicznego jednie ze zmienianymi danymi np. numerów uchwał i poszczególnych "skreślonych członków" z jednakowymi uzasadnieniami adekwatnymi do przypadku.
ODPOWIEDZ