Swego czasu dla członków swojej kasy opracowałem takie coś - może się komuś przyda.
Obszary niezbędne do zmiany:
- organizacja przepływu dokumentów i danych
(jakie dokumenty i jakie dane są potrzebne do zabezpieczenia roszczeń KASY, roszczenia członków mnie nie interesują
);
- opracowanie treści nowych dokumentów, w tym statutu, umowy z pracodawcą, deklaracji i wniosków, umów;
- organizacja procesu ochrony danych osobowych, w tym danych cyfrowych;
- organizacja sposobu tworzenia i obiegu dokumentacji rachunkowej i ew. kasowej;
(z reguły dotychczas tej dokumentacji w ogóle nie było lub była "szczątkowa" np. sam wniosek o pożyczkę)
- informatyzacji i cyfryzacji KZP w tym ew. kwestii publikacji i strony www;
- zdalne procedowanie, organizowanie zdalnych posiedzeń organów;
- kwestia zdalnej identyfikacji, podejmowania uchwał, walidacji i uwierzytelniania dokumentów np. umów pożyczki;
(to realnie obniża koszty działania KZP - bo skraca czas !!! -- Zamiast terkotać przez 3 h nad każdym wnioskiem lub umową, w 5 minut głosują i podpisują z dowolnego miejsca na Ziemi)
- kwestia negocjacji nowego obowiązkowego i dodatkowego zakresu wsparcia od pracodawcy;
(jest zakres prac obowiązkowy dla pracodawcy, ale są też elementy fakultatywne jak np. refinansowanie kosztów obsługi rachunku bankowego).
- kwestia realnej analizy finansowej zdolności pożyczkowych i zapomogowych KZP
(z reguły pożyczki są na "widzi Misie" albo "widzi mi się"
bez jakiegokolwiek uzasadnienia - "30.000 zł i tyle ! - czemu?? pytam?
)
- wizualizacji i popularyzacji zmian, akcji informacyjnej itd.
Powodzenia!