komunikacja elektroniczna

Tutaj rozmawiamy o KZP.

Moderator: admin

sylpach
Posty: 9
Rejestracja: 8 lis 2018, o 20:59

komunikacja elektroniczna

Post autor: sylpach »

Witam serdecznie ,
mamy problem z nowym Statutem z uwagi na zapis w Ustawie Art.15 ust.1 pkt. 6 , który określa co powinien zawierać Statut .
Jesteśmy dużą kasą i nie posiadamy żadnej platformy elektronicznej, wszystkie posiedzenia Zarządu , komisji rewizyjnej i Walne odbywają się stacjonarnie (zgodnie z przepisami) u pracodawcy przy którym działamy.
Prawnik z którym tworzymy nowy Statut nakazuje nam założenie platformy elektronicznej, której adres ma być wpisany w Statut .
kto ponosi za to koszty ? czy to nie jest nad wymiar że Zarząd musi posiadać taką platformę i z niej na przymus korzystać ? :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
JanT
Posty: 118
Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:47

Re: komunikacja elektroniczna

Post autor: JanT »

Dzień dobry,

"mamy problem z nowym Statutem z uwagi na zapis w Ustawie Art.15 ust.1 pkt. 6 , który określa co powinien zawierać Statut .
Jesteśmy dużą kasą i nie posiadamy żadnej platformy elektronicznej, wszystkie posiedzenia Zarządu , komisji rewizyjnej i Walne odbywają się stacjonarnie (zgodnie z przepisami) u pracodawcy przy którym działamy.
Prawnik z którym tworzymy nowy Statut nakazuje nam założenie platformy elektronicznej, której adres ma być wpisany w Statut .
kto ponosi za to koszty ? czy to nie jest nad wymiar że Zarząd musi posiadać taką platformę i z niej na przymus korzystać ?"

Krótko i bez zbędnego tłumaczenia.

Prawnik ma rację, ale ze względu na takie a nie inne możliwości techniczne Kasa nie bardzo może takie zdalne Walne Zebrania przeprowadzać (na razie), ale statut wymaga zapisu w tym względzie.

Proponuję wprowadzić do statutu np. zapis jak poniżej.

"Dopuszcza się możliwość zorganizowania Walnego zebrania w różnych trybach (w szczególności w trybie zdalnym lub stacjonarnym). O trybie Walnego zebrania decyduje Zarząd. W przypadku potrzeb i możliwości technicznych Zarząd KZP może zdecydować o przeprowadzeniu Walnego zebrania w trybie zdalnym".

Dzięki takiemu zapisowi wymogi ustawy będą spełnione. Kompetencje w tym względzie zostają przeniesione na Zarząd. Jak zarząd zdecyduje, że są już możliwości techniczne (oraz będzie to potrzebne, najbardziej optymalne i wygodne) to sam będzie mógł zdecydować jak Walne zebranie przeprowadzić.

Pozdrawiam;
sylpach
Posty: 9
Rejestracja: 8 lis 2018, o 20:59

Re: komunikacja elektroniczna

Post autor: sylpach »

Bardzo dziękuję za odpowiedź
pozdrawiam
ODPOWIEDZ