lokata

Tutaj rozmawiamy o KZP.

Moderator: admin

aleksa
Posty: 4
Rejestracja: 8 lip 2014, o 09:09

lokata

Post autor: aleksa »

Witam
Na posiedzeniu Zarządu kasy podjęto decyzję o założeniu lokaty, z której zyski mają być na pokrycie opłat bankowych. Założono taką. W związku z tym mam pytania:
1. Czy muszę założyć nowe konto, żeby to zaksięgować i uwidocznić w księdze? Jeśli tak to jak powinno się nazywać i po jakiej stronie WN czy MA
2. Czy wystarczy tylko konto funduszu rezerwowego?
Nadmieniam, że na wyciągu bankowym jest wykazana lokata w ramach prowadzonego r-ku.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc. Z kasą „zbratałam” się całkiem niedawno (wiedza jeszcze nie na tym poziomie :( ).
Agogika
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2014, o 07:56

Re: lokata

Post autor: Agogika »

Polecam ciekawy artykuł na temat lokat: http://www.kalkulatorypodatkowe.pl/arty ... -kase.html
Anetka
Posty: 8
Rejestracja: 28 sty 2014, o 09:15

Re: lokata

Post autor: Anetka »

Dla lokaty powinnaś założyć nowe konto księgowe, podobnie dla odsetek jeżeli zarząd zdecydował, że odsetki będą pokrywały opłaty bankowe.
Księgowanie założenia lokaty to WN konto lokaty, Ma konto rachunku bieżącego
Jak lokata się zakończy to odwrotnie kwota na którą założono lokatę, odsetki WN konto rachunku bieżącego i MA konto funduszu odsetkowego (opłat bankowych).
aleksa
Posty: 4
Rejestracja: 8 lip 2014, o 09:09

Re: lokata

Post autor: aleksa »

Witam :)
Wróciłam po urlopie i tutaj taka miła niespodzianka, jest odpowiedź na mój brak wiedzy. Dziękuję bardzo wszystkim życzliwym. Jeszcze nie raz przyjdzie mi dziękować za pomoc bo tak jak wspomniałam jest to dla mnie nowe zagadnienie. Pozdrawiam serdecznie.
małgosia_z
Posty: 12
Rejestracja: 16 paź 2014, o 22:12

Re: lokata

Post autor: małgosia_z »

Zastanawia mnie czy środki z lokaty powinny być przeznaczane na pokrycie opłat bankowych. Czy przypadkiem nie jest tak, że to zakład pracy powinien pokrywać tego typu koszty ? Środki z lokaty mogłyby w końcu zasilić fundusz rezerwowy.
Awatar użytkownika
Aleksander
Posty: 18
Rejestracja: 24 sie 2013, o 18:08

Re: lokata

Post autor: Aleksander »

małgosia_z pisze:Z Czy przypadkiem nie jest tak, że to zakład pracy powinien pokrywać tego typu koszty ?
http://www.pkzp.com.pl/forum/index.php? ... =viewtopic

Poczytaj w tym wątku.
małgosia_z
Posty: 12
Rejestracja: 16 paź 2014, o 22:12

Re: lokata

Post autor: małgosia_z »

Dzięki za wskazówkę. Przeczytałam i nadal uważam, że to pracodawca powinien sfinansować tego typu koszty. Najbezpieczniej jednak będzie zapisać wszystkie koszty, jakie będzie ponosił pracodawca, w umowie miedzy nim a pkzp.
ODPOWIEDZ