Witam
Na posiedzeniu Zarządu kasy podjęto decyzję o założeniu lokaty, z której zyski mają być na pokrycie opłat bankowych. Założono taką. W związku z tym mam pytania:
1. Czy muszę założyć nowe konto, żeby to zaksięgować i uwidocznić w księdze? Jeśli tak to jak powinno się nazywać i po jakiej stronie WN czy MA
2. Czy wystarczy tylko konto funduszu rezerwowego?
Nadmieniam, że na wyciągu bankowym jest wykazana lokata w ramach prowadzonego r-ku.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc. Z kasą „zbratałam” się całkiem niedawno (wiedza jeszcze nie na tym poziomie ).
lokata
Moderator: admin
Re: lokata
Polecam ciekawy artykuł na temat lokat: http://www.kalkulatorypodatkowe.pl/arty ... -kase.html
Re: lokata
Dla lokaty powinnaś założyć nowe konto księgowe, podobnie dla odsetek jeżeli zarząd zdecydował, że odsetki będą pokrywały opłaty bankowe.
Księgowanie założenia lokaty to WN konto lokaty, Ma konto rachunku bieżącego
Jak lokata się zakończy to odwrotnie kwota na którą założono lokatę, odsetki WN konto rachunku bieżącego i MA konto funduszu odsetkowego (opłat bankowych).
Księgowanie założenia lokaty to WN konto lokaty, Ma konto rachunku bieżącego
Jak lokata się zakończy to odwrotnie kwota na którą założono lokatę, odsetki WN konto rachunku bieżącego i MA konto funduszu odsetkowego (opłat bankowych).
Re: lokata
Witam
Wróciłam po urlopie i tutaj taka miła niespodzianka, jest odpowiedź na mój brak wiedzy. Dziękuję bardzo wszystkim życzliwym. Jeszcze nie raz przyjdzie mi dziękować za pomoc bo tak jak wspomniałam jest to dla mnie nowe zagadnienie. Pozdrawiam serdecznie.
Wróciłam po urlopie i tutaj taka miła niespodzianka, jest odpowiedź na mój brak wiedzy. Dziękuję bardzo wszystkim życzliwym. Jeszcze nie raz przyjdzie mi dziękować za pomoc bo tak jak wspomniałam jest to dla mnie nowe zagadnienie. Pozdrawiam serdecznie.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 paź 2014, o 22:12
Re: lokata
Zastanawia mnie czy środki z lokaty powinny być przeznaczane na pokrycie opłat bankowych. Czy przypadkiem nie jest tak, że to zakład pracy powinien pokrywać tego typu koszty ? Środki z lokaty mogłyby w końcu zasilić fundusz rezerwowy.
- Aleksander
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 sie 2013, o 18:08
Re: lokata
http://www.pkzp.com.pl/forum/index.php? ... =viewtopicmałgosia_z pisze:Z Czy przypadkiem nie jest tak, że to zakład pracy powinien pokrywać tego typu koszty ?
Poczytaj w tym wątku.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 paź 2014, o 22:12
Re: lokata
Dzięki za wskazówkę. Przeczytałam i nadal uważam, że to pracodawca powinien sfinansować tego typu koszty. Najbezpieczniej jednak będzie zapisać wszystkie koszty, jakie będzie ponosił pracodawca, w umowie miedzy nim a pkzp.