Witam serdecznie ,
mamy problem z nowym Statutem z uwagi na zapis w Ustawie Art.15 ust.1 pkt. 6 , który określa co powinien zawierać Statut .
Jesteśmy dużą kasą i nie posiadamy żadnej platformy elektronicznej, wszystkie posiedzenia Zarządu , komisji rewizyjnej i Walne odbywają się stacjonarnie (zgodnie z przepisami) u pracodawcy przy którym działamy.
Prawnik z którym tworzymy nowy Statut nakazuje nam założenie platformy elektronicznej, której adres ma być wpisany w Statut .
kto ponosi za to koszty ? czy to nie jest nad wymiar że Zarząd musi posiadać taką platformę i z niej na przymus korzystać ?
komunikacja elektroniczna
Moderator: admin
Re: komunikacja elektroniczna
Dzień dobry,
"mamy problem z nowym Statutem z uwagi na zapis w Ustawie Art.15 ust.1 pkt. 6 , który określa co powinien zawierać Statut .
Jesteśmy dużą kasą i nie posiadamy żadnej platformy elektronicznej, wszystkie posiedzenia Zarządu , komisji rewizyjnej i Walne odbywają się stacjonarnie (zgodnie z przepisami) u pracodawcy przy którym działamy.
Prawnik z którym tworzymy nowy Statut nakazuje nam założenie platformy elektronicznej, której adres ma być wpisany w Statut .
kto ponosi za to koszty ? czy to nie jest nad wymiar że Zarząd musi posiadać taką platformę i z niej na przymus korzystać ?"
Krótko i bez zbędnego tłumaczenia.
Prawnik ma rację, ale ze względu na takie a nie inne możliwości techniczne Kasa nie bardzo może takie zdalne Walne Zebrania przeprowadzać (na razie), ale statut wymaga zapisu w tym względzie.
Proponuję wprowadzić do statutu np. zapis jak poniżej.
"Dopuszcza się możliwość zorganizowania Walnego zebrania w różnych trybach (w szczególności w trybie zdalnym lub stacjonarnym). O trybie Walnego zebrania decyduje Zarząd. W przypadku potrzeb i możliwości technicznych Zarząd KZP może zdecydować o przeprowadzeniu Walnego zebrania w trybie zdalnym".
Dzięki takiemu zapisowi wymogi ustawy będą spełnione. Kompetencje w tym względzie zostają przeniesione na Zarząd. Jak zarząd zdecyduje, że są już możliwości techniczne (oraz będzie to potrzebne, najbardziej optymalne i wygodne) to sam będzie mógł zdecydować jak Walne zebranie przeprowadzić.
Pozdrawiam;
"mamy problem z nowym Statutem z uwagi na zapis w Ustawie Art.15 ust.1 pkt. 6 , który określa co powinien zawierać Statut .
Jesteśmy dużą kasą i nie posiadamy żadnej platformy elektronicznej, wszystkie posiedzenia Zarządu , komisji rewizyjnej i Walne odbywają się stacjonarnie (zgodnie z przepisami) u pracodawcy przy którym działamy.
Prawnik z którym tworzymy nowy Statut nakazuje nam założenie platformy elektronicznej, której adres ma być wpisany w Statut .
kto ponosi za to koszty ? czy to nie jest nad wymiar że Zarząd musi posiadać taką platformę i z niej na przymus korzystać ?"
Krótko i bez zbędnego tłumaczenia.
Prawnik ma rację, ale ze względu na takie a nie inne możliwości techniczne Kasa nie bardzo może takie zdalne Walne Zebrania przeprowadzać (na razie), ale statut wymaga zapisu w tym względzie.
Proponuję wprowadzić do statutu np. zapis jak poniżej.
"Dopuszcza się możliwość zorganizowania Walnego zebrania w różnych trybach (w szczególności w trybie zdalnym lub stacjonarnym). O trybie Walnego zebrania decyduje Zarząd. W przypadku potrzeb i możliwości technicznych Zarząd KZP może zdecydować o przeprowadzeniu Walnego zebrania w trybie zdalnym".
Dzięki takiemu zapisowi wymogi ustawy będą spełnione. Kompetencje w tym względzie zostają przeniesione na Zarząd. Jak zarząd zdecyduje, że są już możliwości techniczne (oraz będzie to potrzebne, najbardziej optymalne i wygodne) to sam będzie mógł zdecydować jak Walne zebranie przeprowadzić.
Pozdrawiam;
Re: komunikacja elektroniczna
Bardzo dziękuję za odpowiedź
pozdrawiam
pozdrawiam