Od ponad 11 lat firma Casco Sp. z o.o.  działa na rynku koncentrując swoje działania na szerokorozumianym wsparciu Kas Zapomogowo-Pożyczkowych poprzez m.in. tworzenie innowacyjnego oprogramowania dedykowanego do obsługi KZP, specjalistyczną obsługę księgową KZP, liczne szkolenia stacjonarne i zdalne w tematyce KZP, wydaje książki o KZP i aktualnie wdraża usługę audyt KZP.

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom chcielibyśmy przedstawić katalog naszych szkoleń. 
W związku z tym w ostatnim czasie na stornie https://szkolenia.casco.pl pojawiły się m.in. krótsze szkolenia tematyczne, które mają na celu przybliżyć Państwu wybrane aspekty funkcjonowania Kas Zapomogowo-Pożyczkowych oraz skoncentrowane na danym problemie. Proponujemy zatem na początek trzy takie szkolenia, tj.:

1. Rachunkowość Kas Zapomogowo-Pożyczkowych – typowe operacje gospodarcze KZP,

2. Uchwały w Kasach Zapomogowo-Pożyczkowych – rodzaje, tworzenie, przyjmowanie, ogłaszanie, dostęp, archiwizowanie,

3. Ochrona danych osobowych Kas Zapomogowo-Pożyczkowych– tworzenie i dostosowanie Polityki ODO.

Te dwugodzinne bloki szkoleniowe przedmiotowo traktują kolejne zagadnienia, tak abyście Państwo mogli oszczędzając czas i pieniądze skupić się na wybranym zagadnieniu.

 Jakie zatem korzyści płyną z organizowanych przez nas szkoleń?

Rynek szkoleń rozwija się w Polsce od wielu lat. Bardzo często możemy spotkać szkolenia, które w sposób ogólny traktują dany temat, a materiał prezentowany na takich szkoleniach i przekazywany uczestnikom, musi zostać dodatkowo – przez samych uczestników – dostosowany do realiów dziedziny, którą się zajmują. Zasadniczo inaczej sprawa wygląda w przypadku szkoleń organizowanych dla Kas Zapomogowo-Pożyczkowych. Materiały, które otrzymują uczestnicy po szkoleniu to gotowe opracowania, które wymagają (jeśli w ogóle) nieznacznej korekty, ściśle związanej z rozwiązaniami przyjętymi w danej kasie zapomogowo-pożyczkowej. Oferta szkoleniowa opiera się na aktualnych przepisach prawa, odnosi się do aktualnych ustaw, a bogate doświadczenie praktyczne pozwala nam dzielić się z uczestnikami przykładami zarówno właściwych rozwiązań w KZP, jak i licznych nieprawidłowości bądź zaniedbań, na które często przymykają oko członkowie tworzący KZP. Uczestnicy szkoleń bardzo często sygnalizują zbliżone/podobne problemy, które wynikają w dużej mierze z przestarzałych regulacji wewnętrznych, bagatelizowania konieczności zmiany nawyków i procedur, czy wreszcie obawy o konsekwencje prawne w następstwie działań poprzedników. Szkolenia mają na celu wskazanie obszarów, które nakładem stosunkowo niewielkich sił i kosztów mogą być zasadniczo zreformowane i unowocześnione.

Wymiana doświadczeń jest/była nieodłączną częścią szkoleń stacjonarnych. Ich uczestnicy, dawali się często ponieść ciepłej i koleżeńskiej atmosferze, dzieląc się swoimi doświadczeniami, zwłaszcza w obrębie stwierdzonych nieprawidłowości; bardzo często wskazując również ciekawe, pomysłowe i skuteczne sposoby ich pokonywania. Szkolenia stacjonarne są dziś rzadkością (a szkoda), ale zdecydowanie bardziej preferujecie Państwo dużo wygodniejsze i oszczędzające czas (związany m.in. z przemieszczaniem się) szkolenia online. Wybija się tu na pierwszy plan brak możliwości prowadzenia swobodnych rozmów pomiędzy uczestnikami szkolenia (zwłaszcza w trakcie przerw), które to rozmowy prowadziły do zawiązywania się nowych znajomości, wskazywania sobie nawzajem możliwych kierunków działania w przypadkach problematycznych, czy wreszcie pozwalały samym „trenerom” lepiej zorientować się w celności i jakości poruszanych zagadnień. Przyjąć można, że podobnej wielkości Kasy Zapomogo-Pożyczkowe, czy międzyzakładowe KZP, działające bardzo często w tych samych sektorach gospodarki – tj. służba zdrowia, służby mundurowe, transport, oświata, itd. – mają podobne doświadczenia i problemy, które dają się zgłębić i jednocześnie rozwikłać w trakcie kilkugodzinnego szkolenia.

Szkolenia zdalne, do których wszyscy przyzwyczailiśmy się i które preferujemy w swoich wyborach nie pozwalają uczestnikom tak bardzo się otworzyć i zbliżyć. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu, znalezienie dogodnego terminu – których w harmonogramie szkoleń dostępnych jest przynajmniej kilka w miesiącu – i w szkoleniu na żywo możemy nie tylko pasywnie, ale również aktywnie uczestniczyć oraz szukać rozwiązań dla swoich wątpliwości. Niestety, wciąż trafiają się sytuacje, kiedy uczestnicy szkolenia wskazują na posiadane ograniczenia techniczne (brak mikrofonu, kamerki), a co za tym idzie nie są w stanie w sposób adekwatny do własnych potrzeb, zgłosić i rozstrzygnąć swoich wątpliwości. Tutaj również wspieramy uczestników, dając możliwość konsultacji telefonicznych oraz z wykorzystaniem poczty elektronicznej. Szkolenia online zyskały popularność i wszyscy się do nich przyzwyczailiśmy. Bogate doświadczenie w tej dziedzinie wynikające z przeprowadzenia setek godzin takich szkoleń pozwala nam w atrakcyjnej i przystępnej formie prezentować liczne zawiłości systemu prawnego, zwłaszcza w świetle regulacji przewidzianych dla KZP. Pojawiające wątpliwości interpretacyjne są naturalną „przypadłością”, której nie łatwo uniknąć na co dzień, również w sprawach osobistych, niezwiązanych z KZP. Jesteśmy pewni, że żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi, choć czasem i nam potrzeba wielu konsultacji z zaprzyjaźnionymi prawnikami.

Prócz sporej dawki wiedzy merytorycznej popartej licznymi zastosowaniami w praktyce, w trakcie szkoleń prezentujemy także możliwości programu dedykowanego dla KZP pod nazwą eKZP. Program ten pozwala zapanować nad wieloma segmentami działalności Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej – również międzyzakładowej – jak choćby: ewidencja kont członkowskich, wnioski o pożyczki i zapomogi, listy potrąceń, księgowanie wyciągów bankowych i wiele innych, przy czym nie zapominamy o obowiązkach sprawozdawczych i bogatych podsumowaniach statystycznych. Program aktualizowany jest na bieżąco i pozwala stosować w całej rozciągłości zapisy ustawy o KZP. Zapewnia również odpowiedni poziom bezpieczeństwa przetwarzanych danych. Pracownicy firmy Casco na końcu szkolenia i dla osób chętnych, w formie krótkiej prezentacji przedstawiają uczestnikom szkoleń ofertę na zakup jednej z trzech wersji w/w oprogramowania. Dodatkowo prezentowana jest również oferta na prowadzenie księgowości dla Kas Zapomogowo-Pożyczkowych, która jest bardzo elastyczna i pozwala ustalić dogodne dla Państwa rozwiązania. Uczestnicy naszych szkoleń otrzymują również  e-book pod tytułem Kompendium wiedzy o KZP – VI wydanie.

Wszystkie powyższe elementy składają się na bogatą ofertę jaką mamy dla Państwa w zakresie podnoszenia swoich kwalifikacji, wymiany doświadczeń i zdobywania szerokiej wiedzy praktycznej. Przekłada się to na wzmocnienie Państwa inicjatywy oraz chęć wprowadzania być może innowacyjnych rozwiązań i koncepcji, tak potrzebnych w dzisiejszym świecie. KZP może być więc konkurencją dla innych sposobów oszczędzania bądź budowania zabezpieczenia finansowego w formule zależnej od samych Państwa. Ta wolność i samoświadomość staje się w obecnym świecie bezcenna. Zapraszamy zatem do współpracy https://szkolenia.casco.pl.

 

Podoba Ci się nasza strona? Uważasz, że jest godna polecenia? Poleć nas swoim znajomym. W celu uczestnictwa w programie „Poleć nas” należy wypełnić formularz rejestracyjny i podać adresy poczty e-mail osób, którym polecasz nasz serwis. W momencie potwierdzenia przez te osoby linku, będziesz brał udział w losowaniu nagród.

Mamy do rozdania:
- pendrivy,
- zestawy na biurko,
- zestawy gadżetów (smycz, długopisy, kubek).

WEŹ UDZIAŁ